Warsztaty tańca indyjskiego, 1-2 sierpnia

Posted on 14/07/2014

0


 INDYJSKI

 

WARSZTATY TAŃCA INDYJSKIEGO Z ZUZANNĄ KANN

PIĄTEK I SOBOTA – 1-2 SIERPNIA łącznie 7 godzin tańca:

Piątek 1 sierpnia

18.00-19.30 – Bollywood

przerwa na małe co nieco – czyli ploteczki z Zuzą

20.00-21.30 -Bharatanatyam

Sobota 2 sierpnia:

10.00-12.00 – Bollywood

przerwa na małe co nieco – czyli ploteczki z Zuzą

12.30-14.30 – Bollywood

Cena:
7 – godzin – 2 techniki, 2dni: 110zł
3,5 godziny – 1 technika, 2 dni: 60zł

*osoby z kartą sportową – zniżka 15zł za każdy dzień

OBOWIĄZUJE ZALICZKA 50zł – płatna na konto lub w sekretariacie DO DNIA 28 lipca włącznie

***********************************************************************************

Zuzanna Kann
solistka i instruktorka Teatru Tańca Nataraja

Tańcem zajmuje się od 6 roku życia, jednak idealną techniką okazał się być dla niej taniec indyjski, którego naukę rozpoczęła w 2006 roku. Pierwszym jej doświadczeniem była Masala – videoclip indian dance, potocznie nazywany tańcem bollywood. Naukę tańca bharatanatyam rozpoczęła w Indiach, w Madrasie, w 2009 roku, u tancerki szkoły tańca Kalakshetra – Pridveeji Balagopalan, którą kontynuuje u Marty Krzemień-Ojak w Teatrze Tańca Nataraja.

Podczas wyjazdów szkoleniowych do Indii w latach 2011-2013 doskonaliła taniec bharatanatyam pod okiem tancerki Aranyani Bhargav i Kapila Sharmy, pobierała nauki tańca chhau w Triveni Kala Sangam u Guru Shashadhara Acharyi oraz rozpoczęła naukę tańca odissi u Kavity Dwibedi w New Delhi. Swoje umiejętności taneczne rozwija również uczestnicząc w warsztatach z tańca manipuri (dr Sohini Ray), odissi (Aleksandra Michalska-Singh, Ashok Kumar Das) i bharatanatyam (P.T. Narendran), a także warsztatach taneczno-aktorskich (Filiz Ozcan).

Występowała w różnych miastach Polski, m.in. w Rewii Orientalnej Anny Redlin w Teatrze Nowym w Łodzi, w Ambasadzie Indii oraz na różnych festiwalach związanych z tematyką indyjską. W ramach Otwartego Uniwersytetu Poszukiwań w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu współprowadziła wykład ilustrowany tańcem. Prowadziła również regularne warsztaty z tańca indyjskiego w Warszawie i Łodzi.

***********************************************************************************

BOLLYWOOD
taniec z filmów bollywoodzkich

Uważa się, że złote czasy kina bollywoodzkiego to lata 60.-80., gdy królowały gwiazdy kina takie jak Rekha, Vijayantimala, Sridevi, Madhuri Dixit i wiele innych, cenionych do dziś aktorek. Były one także świetnymi tancerkami, zazwyczaj posiadając solidne wykształcenie w tańcach klasycznych – bharatanatyam lub kathak. Powstające wtedy choreografie, mimo wpływów tańca zachodniego, najczęściej czerpały inspirację z indyjskich tańców ludowych i klasycznych.

Choreografie, których uczymy się na zajęciach bollywood, układane są do współczesnej muzyki filmowej, jednak w dużej mierze bazują na tańcach ze „złotej epoki” kinematografii indyjskiej oraz na bardziej tradycyjnych choreografiach pojawiających się we współczesnych filmach.
Tańce bollywoodzkie są skoczne, pełne radości, ważną rolę odgrywają ruchy bioder, ramion, klatki piersiowej. Inkorporują także elementy języka gestów (mudr) zaczerpniętych z tańców klasycznych, w których ważną rolę gra subtelna mimika i ruchy oczami.

***********************************************************************************

BHARATANATYAM – klasyczny taniec indyjski ze stanu Tamilnadu

Historycznie taniec bharatanatyam jest związany ze świątynią. Początko znany był pod nazwą sadir i zajmowały się nim specjalnie poświęcone mu i przypisane danej świątyni tancerki – dewadasi. Za panowania na południu Indii dynastii Ćolów (IX – XII w.) cieszyły się one powszechnym szacunkiem. Taniec przez nie wykonywany zyskał również popularność na dworze królewskim (tancerki przebywające w pałacu znane były jako radźadasi). Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku taniec był prawie wyłącznie domeną dewadasi. W XX wieku taniec bharatanatyam zaczął być traktowany jako wyrafinowana i skomplikowana forma tańca artystycznego. Dziś jest popularny i tańczony na całym świecie, niezmiennie zachwyca swą oryginalnością i temperamentem.

Posted in: Uncategorized