AUTORELAX MIĘŚNI I KRĘGOSŁUPA wtorek 18.10 Drzwi Otwarte

Posted on 16/10/2016

0


autorelax

Foam rolling świetny na urazy – Agnieszka Pawlak – wtorek godz: 19:30

Do najważniejszych plusów stosowania autorozluźniania mięśniowo-powięziowego należy zaliczyć zwiększenie zakresu ruchomości w stawach, spadek zmęczenia oraz bolesności mięśniowej bezpośrednio po treningu oraz zwiększenie elastyczności mięśni i powięzi. Poprawa tych czynników bezpośrednio przyczyni się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia kontuzji.

Podczas wielogodzinnych treningów nasze ciało poddawane jest dużym obciążeniom. W mięśniach i w otaczającej je powięzi stopniowo gromadzą się metabolity oraz zwiększa się napięcie w okolicach newralgicznych, takich jak pasmo biodrowo-piszczelowe, czy też okolice odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Podczas rolowania, płyny nabłonka i mięśni zostają wyciśnięte, a uwolnienie nacisku powoduje ponowne ich uwodnienie. Mechanizm ten możemy porównać do wyciskania i nasączania gąbki. W konsekwencji, szkodliwe produkty przemiany materii są szybciej usuwane, poprawia się nawodnienie mięśni i powięzi, co w konsekwencji pozytywnie wpływa na ich elastyczniość

Rolowanie powinno się wykonywać zawsze po treningu. A co się stanie, gdy będziemy się rolować przed treningiem? Jest to kwestia indywidualna, uprawiając sport poznajemy własne ciało, zatem obserwujmy, co nam przynosi lepsze efekty. Jeśli mięśnie są w słabej kondycji, przeciążone, zbyt napięte, to jak najbardziej zastosowałabym rolowanie przed jak i po treningu. Mimo że obecnie jest znacznie więcej doniesień na temat skutecznego działania tej metody bezpośrednio po treningu, to uważam, że wdrożenie foam rollingu w plan naszej rutynowej rozgrzewki przyniesie również wiele korzyści.

Zapisz

Zapisz

Posted in: Grafik, Promocja, Warsztat