Instruktorzy

ANNA REDLIN

006Tancerka i nauczycielka tańca orientalnego, flamenco, tribal bellydance i burleski. Założycielka i w latach 2002-2013 właścicielka Szkoły Tańca Salome. Obecnie jest kierownikiem artystycznym Salome i związanego ze szkołą zespołu tanecznego Kardamon.

Anna Redlin jest absolwentką prestiżowej Tanzakademie Cifuentes w Berlinie – w 2009 r. ukończyła dwuletnie studia instruktorskie CATT (Certified Academic Teacher’s Training), uprawniające do zawodu nauczyciela tańca orientalnego.

Jej mistrzami są Beata i Horacio Cifuentes, ale miała okazję uczyć się też od innych znakomitych nauczycieli tańca orientalnego: Diany Tarkan, Khaleda Mahmouda, Magdy El Leisy, Zazy Hassana i Ehaba Atii (Egipt), Bozenki, Jilliny i Uny (USA), Orit Maftsir (Izrael) Ahmeta Ogrena (Turcja), Saheli (Niemcy).

Jest jedną z pierwszych osób, które rozpowszechniły w Polsce technikę tribal bellydance. Jest to jej najbardziej eksperymentalna dziedzina twórczości, w której może połączyć wszystkie inne taneczne doświadczenia. Tribal Bellydance uczyła się od gwiazd Bellydance Superstars: Rachel Brice, Sharon Kihara, Samanthy Emanuel, Elizabeth Strong, Kami Liddle, a także od uznanych tancerek z Europy: m.in. Uzume i Patricii Zarnovican.

Jej pierwszą techniką, i zarazem tanecznym fundamentem jest flamenco, któremu zawdzięcza precyzję, ogromną świadomość rytmiczną, oraz zmysł dramatyczny. Jej najważniejsi nauczyciele to m.in. Adela Campallo, Pilar Ortega, Alicia Marquez, Carlos Troya (Hiszpania), Estefania Suissa (Francja) i Ana Azules (Niemcy).

W swoich projektach flamenco współpracuje z zespołem Corazón Flamenco i Teatrem Tańca NTF.

W sezonie 2002/03 pracowała jako choreograf w łódzkim Teatrze Nowym przy spektaklu “Czarująca Szewcowa” wg Federico Garcii Lorki. Występowała w zespole Rafaela Cortesa podczas jego polskiej trasy koncertowej w 2004 r. Brała udział w spektaklu warszawskiego Studio Flamenco “Mi Camino Flamenco” wystawianym w 2006 r. w Teatrze Komedia, w spektaklu “Carmen – Concierto” Teatru Tańca NTF, wystawianym w latach 2008/09 w m.in. w Warszawie, Lublinie i Poznaniu, a także w międzynarodowym projekcie Flamenco Pasión, wystawianym w 2009 r. w łódzkim Teatrze Nowym.

W projektach orientalnych jest kierownikiem artystycznym zespołu Kardamon. Współtworzyła choreografie do dwóch pełnometrażowych spektakli Kardamonu: “Rewii Orientalnej” i “Pereł Orientu”, wystawianych w latach 2009/2011 w łódzkim Teatrze Nowym i Klubie Wytwórnia. W latach 2010-2012 należała także do międzynarodowego zespołu tańca orientalnego Catt Company, pod dyrekcją Beaty i Horacia Cifuentes.

Jest znaną i cenioną w całej Polsce nauczycielką. Nieustannie podróżuje, zapraszana na warsztaty i festiwale taneczne w całej Polsce, również jako sędzia konkursów orientalnych (festiwale Nova Orient w Katowicach i Raqs Tribal w Krakowie).

Wszędzie szuka nowych inspiracji i nowych wyzwań, i nigdy nie przestaje się uczyć.

***

AVA LARGO

smallTancerka, choreograf i nauczycielka tańca brzucha i burleski.

W 2004 roku rozpoczęła naukę w Studio Flamenco u Anny Redlin. Umiejętności w zakresie klasycznego tańca orientalnego poszerza od tego czasu na zajęciach u Amiry oraz Shirin (Polska); Khaleda Mahmouda i Shafeeka Ibrahima (Egipt); Lucie Pascalis (Francja); Saheli (Niemcy); Uny (Stany Zjednoczone); Beaty i Horacia Cifuentes (Niemcy).  Na zajęciach Horacio Cifuentesa odbyła także intensywyny kurs gry na saggatach.

Wiedzę z zakresu tańców folklorystycznych zdobywała u Magy el Eisy (Egipt) – Dabke, Fellahi, Zar, Diany Tarkan (Egipt) – Melaya, Beledy, Khaleda Mahmouda (Egipt) – Khaleegy, Ahmeta Ogrena (Turcja) – Turkish Roman, Ahmeda Fekry (Egipt) – Andalusian Folklore, Horacia Cifuentes (Niemcy) – Saidi, Lucie Pascalis (Francja) – Ghawazee.

Dodatkowo rozwijała swoje pasje m.in. na zajęciach baletu u Horacio Cifuentesa; klasycznego tańca indyjskiego bharata natyam u Aleksandry Wachacz; tańca bollywood u Aleksandry Wachacz i Sudarsany Kumara; technik pantomimy podczas warsztatów na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Mimu w Warszawie m.in. u Gregga Goldstona (corporal mime), Ricka Warmera i Lorie Heald (technika Etienne Decroux).

W 2010 roku jako jedna z czterech pierwszych osób w Polsce ukończyła prestiżowe dwuletnie studia CATT (Certified Academic Teacher’s Training) w Tanzakademie Cifuentes w Berlinie, dające dyplom, potwierdzający wykształcenie w zawodzie.

W 2009 roku jako tancerka i choreograf współtworzyła Rewię Orientalną Anny Redlin, wystawioną w Teatrze Nowym w Łodzi.
W 2011 roku współpracowała przy tworzeniu choreografii i wystąpiła w “Perłach Orientu” w Wytwórni.
W tym samym roku dołączyła do międzynarodowego zespołu tanecznego CATT Company, z którym wystąpiła w premierach tanecznych show “Burlesque” (2011) i “Oriental” (2012) w Berlinie.

***

SHARON PIETRZAK

sharonDyplomowana Tancerka Tańca Klasycznego i Współczesnego.

Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w 1999r próbując swoich sił w szkółce baletowej. Obecnie absolwentka Szkoły Baletowej im. F. Parnella, rozpoczęła studia Pedagogiczne ze specjalnością Edukacja przez Sztukę na Uniwersytecie Łódzkim.

Uczestnicząc w warsztatach, kształtowała swoją osobowość artystyczną po kierunkiem m.in.: Ismaela Ivo (Modern Ethnic Dance i Modern Expressive), Bruno Caverny (Capoeira for Dancers), Kathleen Hermesdorf (Groundwork i partnerowanie), Elizabeth Corbett (Forsythe Repertory), Antony Rizzi (Release Ballet), Zvi Gotheiner (Ballet for Contemporary Dancers),
Russella Adamsona (urban style).
Swoje inspiracje czerpie także z techniki Tańca Marthy Graham oraz José Limóna, a w choreografiach wykorzystuje elementy contact improvisation.

Laureatka wielu Ogólnopolskich Konkursów Tańca ( Gdańsk, Szczecin, Wrocław) oraz Międzynarodowych Konkursów Choreograficznych ( Bytom, Vitebsk). Praktyki sceniczne odbywała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. Nawiązała współpracę z Akademią Muzyczną w ramach tegorocznego Dyplomu Absolwentów.

Od 2011 r. prowadzi zajęcia w Szkole Tańca Salome. Pragnie pozostać wiernym adeptem tańca, wciąż się doskonalić, zarówno mentalnie jak i technicznie, a co najważniejsze chciałaby przekazać swoją wiedzę i umiejętności uczestniczkom zajęć.

***

KAROLINA KULIŃSKA

Karolina-profilTancerka i nauczycielka Tribal Fusion oraz American Tribal Style (ATS). Z tańcem miała do czynienia już od dzieciństwa, trenując gimnastykę artystyczną i należąc do zespołu tanecznego. Techniką tribal fusion zajmuje się nieprzerwanie od 2007 roku ucząc się u Anny Redlin. W 2010 roku ukończyła Cross-Training Tribal Intensive w Tanzakademie Cifuentes w Berlinie. Regularnie uczestniczy wmiędzynarodowych festiwalach i doskonali swoje umiejętności u takich znakomitych tancerzy jak Rachel Brice, Ariellah, Morgana, Sammantha Emanuel, Sharon Kihara, Illan Riviere i in. Należy do zespołu Kardamon, z którym występuje zarówno jako tancerka tribal jak i tańca brzucha oraz burleski. Nieustannie się uczy i poszerza swoje horyzonty. Trenując inne techniki jak balet, modern jazz i dancehall, czerpie z nich inspiracje do nowych choreografii tribalowych, ponieważ to tribal pozostaje jej największą pasją.

***

ANTONINA JAKUBOWSKA

SONY DSCAbsolwentka  choreografii i technik tańca na Akademii Muzycznej im.Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Absolwentka szkoły baletowej im Romana Turczynowicza w Warszawie uczestniczyła w ponad 60 przedstawieniach baletowych w Teatrze Wielkim w Warszawie, występowała między innymi w „Panu Marimbie” (operze dziecięcej), „Dziadku do orzechów” czy „Śpiącej Królewnie”. Uczyła się pod okiem tak znakomitych tancerzy jak Ewa Głowacka, Ewa Wycichowska, Hanna Hojnacka, Anna Linnik, Aleksandra Dziurosz, Łukasz Gruziel czy Michał Piróg. Od wielu lat doskonali swój kunszt na wielu warsztatach związanych z tańcem; odnosiła także sukcesy na polu choreograficznym. Już w wieku 12 lat zaprezentowała swoją pierwszą pracę “Złość” do muzyki filmowej na Międzynarodowym Festiwalu Tańca w Lądku Zdroju, gdzie została pozytywnie odebrana nie tylko przez publiczność, ale i świat artystyczny. W liceum działała jako choreograf oraz reżyser  w Teatrze Tańca i Ognia „Ignis” gdzie poznała podstawy sztuki fireshow oraz zdobywa doświadczenie na polu choreograficzno – reżyserskim. Podczas studiów wstępuje do grupy teatralnej Verde, w której to przeżywa swój pierwszy duży sukces tworząc choreografię do autorskiego projektu jakim był musical “Mistrz i Małgorzata” wystawianym od listopada do kwietnia 2010 w Teatrze V6 w Łodzi. Obecnie choreograf  wielu przedsięwzięć oraz reżyser koncertów. Tworzy ona również duet artystyczny  z kompozytorem Janem Gromskim pod nazwą Cafe wolność który miał  swój początek na drugich Spotkaniach Sztuki Niezależnej w Lanckoronie.
Zwrócić trzeba również uwagę na działalność instruktorską Antoniny, która zajęcia z różnych technik tańca prowadzi już od 15 roku życia. Instruktorskie talenty przelała również na projekty zajęć w siłowniach. Autorskie zestawy ćwiczeń dla najmłodszych zyskują uznanie w oczach rodziców, którzy chwalą sobie poprawę zdolności psycho-ruchowych u swoich dzieci.
Dorośli natomiast zwracają uwagę na perfekcyjność oraz profesjonalizm w nauczaniu podstaw tanecznych, co w dobie nauczycieli po tzw. 2-miesięcznych kursach tanecznych jest rzadko spotykane.

***

 

***

Zapisz

Zapisz

Be the first to start a conversation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: